ABN AMRO Giving Voice to Value

DartGroup is preferred supplier van de bank. Al vanaf 2010 maken we het jaarverslag, inmiddels een volledig geïntegreerd report, on- en offline.

412
pagina's gecreëerd
6.4
miljard duurzame beleggingen
9
stakeholder cases
kruis

ABN AMRO Human Rights Report

Zakendoen betekent verantwoordelijkheid nemen
ABN AMRO brengt als eerste financiële instelling ter wereld haar mensenrechtenrapport uit op basis van de rapportagerichtlijn van de UN Guiding Principles on Business and Human Rights. Het rapport richt zich op vier mensenrechten: privacy, non-discriminatie, arbeidsrechten en landrechten.

  • Deze vier onderwerpen zijn gevisualiseerd met unieke illustraties.
  • De heldere structuur van het rapport combineert de rollen van de bank met de vier relevante mensenrechten door gebruik van tabs en iconen.
  • Dart was verantwoordelijk voor design, ontwikkeling van illustraties en uitvoering.

Corporate reporting

Giving Voice to Value
Waardecreatie begint met het luisteren naar alle stakeholders en ervoor zorgen dat hun stem wordt gehoord. In de reporting mix van dit jaar laat ABN AMRO zien hoe zij de belangen van alle klanten, medewerkers, de maatschappij en investeerders dient en wat zij doet om lange termijn waarde voor hen te creëren. Dit is duidelijk terug te zien in het Strategie hoofdstuk, het waardecreatiemodel en de connectiviteitstabel, waarin een beschrijving wordt gegeven van elk materieel onderwerp, hoe dit verband houdt met de strategie en voor welke stakeholdergroep dit het meest relevant is. Dart ontwikkelt het concept en ontwerp en geeft richting aan de inhoud en de structuur, vanaf het begin tot aan publicatie. Onze workflow-tool ‘CORE’ bood de ABN AMRO schrijvers gedetailleerd versiebeheer en voorvertoning van de lay-out, gecombineerd met het hoogste beveiligingsniveau.

De op het ‘Giving Voice to Value’ thema gebaseerde reporting suite bestaat uit:

  • Een geïntegreerd verslag van ABN AMRO Group waarin connectiviteit centraal staat
  • Een verslag van ABN AMRO Bank met een geautomatiseerde workflow om delen van de inhoud te koppelen aan het Group-verslag
  • Een magazine met inspirerende stakeholder cases die de initiatieven en resultaten van de bank aantonen
  • Een online-rapportage omgeving met aansprekende video’s
  • Zeven Duurzaamheidspublicaties die allemaal aansluiten bij ABN AMRO’s belofte om een betere bank te zijn die bijdraagt aan een betere wereld

We doen veel meer voor ABN AMRO, kijk voor meer werk ook bij onze overige cases.

Meer informatie over dit project?

Of bel +31(0)20 622 38 01